04/06/2017

סיור בנווה צדק לחובבי היסטוריה, אדריכלות ותרבות

אם אתם חובבי היסטוריה, אדריכלות ותרבות, אתם מוזמנים לסיור שלי בנווה צדק ביום שבת, 10/6, בשעה 11:00. ההרשמה דרך אתר פאנזינג בכתובת זו - http://www.funzing.com/sd/YWxGF4 - בעלות של 60 ש"ח למשתתפ/ת. משך הסיור כשעה וחצי בהליכה קלילה במסלול מישורי ונגיש.






נווה צדק היא המקף שמחבר בין יפו לתל אביב - הסיפור שלנו מתחיל ביפו, העיר התנ"כית המתנשאת על גבעה נמוכה לחוף הים התיכון. עד לפני 130 שנה הייתה עדיין עיר מוזנחת בקצה של האימפריה העות'מאנית. ופתאום - היא עוברת מהפך. החומות שהקיפו את העיר, ושהפכו אותה לצפופה עד כדי מחנק, נותצו. שכונות החלו לקום מחוץ לחומות, וביניהן גם השכונה היהודית הראשונה - נווה צדק. היא נוסדה בפאתי יפו ב-1887 והייתה לאבן דרך בהקמת תל אביב.

ההיסטוריה הרשמית של האזור כוללת תאריכים חשובים, מנהיגים פוליטיים ותנועות לאומיות. אותי מעניינים דווקא הסיפורים הקטנים של האנשים שחיו פה, על המקף שבין יפו לבין תל אביב. בואו לבקר איתי בנווה צדק, שהיא היום "שמורת טבע" של בניינים לשימור בלב הכרך הסואן, וביחד נחווה מחדש את הסיפורים הקטנים, הרכילותיים של פעם.

קוראים לי תומר שלוש. אני בן 30, וזו השנה העשירית שאני מדריך סיורים בנווה צדק. בסיורים שלי אני גם משלב את הסיפור של המשפחה שלי - משפחת שלוש - שהייתה בין המשפחות המייסדות של נווה צדק.

מה תקבלו?
- תבקרו בשכונה הכי יפה בתל אביב ותגלו את הסיפורים המרתקים שמתחבאים בה
- תקבלו תשובות לכל מה שרציתם לדעת על נווה צדק בפרט ועל תל אביב בכלל

הרשמה לסיור שלי בנווה צדק ביום שבת, 10/6, בשעה 11:00, ועוד פרטים באתר פאנזינג - http://www.funzing.com/sd/YWxGF4 - בעלות של 60 ש"ח למשתתף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שמח שקראת :) ותודה על התגובה. בקרוב אקרא אותה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...