11/05/2013

עיר לעשירים בלבד היא לא סיסמא מנצחת

שכונת פארק צמרת. גורדי השחקים הפכו לסמל
בכנס הפעילים הראשון של תומכי ח"כ ניצן הורוביץ במרוץ לראשות העיר, הורוביץ הסיר את הכפפות. לאחר התחלה פושרת שהתאפיינה בחלוקת תשבוחות לראש העיר הנוכחי ואמירות בנוסח "צריך לשנות קצת את סדרי העדיפויות", מי שמקווה להיות ראש העיר הבא סימן את חולדאי כמי שיוצר עיר לעשירים בלבד. הדיווח מהכנס שהתפרסם בעיתון הארץ נשא את הכותרת "הורוביץ: חולדאי רואה רק כסף גדול ולא את האנשים", וציטט את דברי הורוביץ:
"אומרים לי 'כן, אבל הוא ראש עיר טוב'. ואני שואל טוב למי? לאנשים שגרים בדרום תל אביב, לצעירים, לזקנים ולמי שתלוי ברכב שלו ומגיר דם על חניה – הוא לא ראש עיר טוב. למי שרוצה לפתוח פה עסק קטן הוא ראש עיר איום ונורא"... "ואז אנשים אומרים לי 'אבל תל אביב בסך הכל מקום נחמד'. בוודאי שיש דברים טובים בתל אביב", הוסיף הורוביץ והמשיך במתקפה על חולדאי: "אבל הקסם התל אביבי הזה שאני מדבר עליו הוא לא בזכות הפעולות שעושה ראש העיר הנוכחי, הוא למרות הפעולות שעושה ראש העיר הנוכחי".

זוהי חזרה על אותן סיסמאות של האופוזיציה לחולדאי במערכת הבחירות הקודמת ב-2008. האופוזיציה הזו הונהגה על ידי תנועת עיר לכולנו בראשות ח"כ דב חנין, והיא זכתה להצלחה בקנה מידה גדול - חנין נחשב לאנונימי גמור ולאנטי-ציוני שלא עומד בשירת ההמנון, ובכל זאת זכה לשליש מהקולות (כשחולדאי ניצח עם מחציתם בלבד, כשבבחירות המקומיות שנערכו בשנת 2003 זכה בכ-60% מהקולות). עיר לכולנו זכתה ליותר קולות מאשר כל רשימת מועמדים אחרת, כולל רשימת תל אביב אחת של ראש העיר המכהן.

שלושת מגדלי אקירוב בערפל.
אמנם עיר לעשירים בלבד, אך יש מי שרוצה שכך יהיה
ובכל זאת, צריך לזכור שזה לא הספיק - עיר לכולנו ודב חנין לא לקחו את הבחירות. הסיסמא "עיר לעשירים בלבד" הפכה מאז לבון-טון, וכתבות על מצב הדיור בגוש דן לא מתביישות לציין אותה כמגמה ממשית בשוק הנדל"ן של תל אביב. אין ספק שהסיסמא הזו הייתה גם הזרם התת-קרקעי שהוביל את דפני ליף לתקוע יתד בשדרות רוטשילד, במהלך שהוביל למחאה החברתית של קיץ 2011.

עם זאת, תל אביב מכילה הרבה אנשים שהיו מעוניינים לשמור על היוקרתיות של העיר. בעלי הדירות לא היו שמחים לראות ראש עיר שיפעל להורדת מחירי הדיור, כי המשמעות היא שערך הדירות שבבעלותם יירד.  שוכרי הדירות היו שמחים לראות הוזלה בשוק הנדל"ן, אך אלו בדרך כלל לא מעבירים את כתובתם במשרד הפנים, ולכן כלל לא זכאים להשתתף בבחירות המקומיות בתל אביב. כלומר, אם אתה מועמד לראשות העיר, ואתה רוצה לשבות ציבור מצביעים רחב, חשוב שתזכור שגם אם כל שוכרי הדירות יהיו לצדך, הם לאו דווקא יוכלו להצביע לך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שמח שקראת :) ותודה על התגובה. בקרוב אקרא אותה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...