30/05/2013

ארבע נשים אחרי ניצן הורוביץ

אתר האינטרנט של מיטל להבי - ראשת רשימת מרצ תל אביב לשעבר
וסגנית ראש העיר חולדאי בין השנים 2008-2012
אמש נערכו הבחירות המקדימות של רשימת מרצ תל אביב - ראש הרשימה הוצנח מהכנסת, וכך מצאה את עצמה מיטל להבי, ראשת הרשימה מאז 2008 (אז הדיחה את יעל דיין מתפקיד זה), במקום השני ברשימה.

>>> תוצאות הבחירות המקדימות במרצ תל אביב

ייאמר לזכותה של להבי שהיא חברת מועצת העיר תל אביב מאז 2003, וכמעט בטוח שתיכנס לקדנציה נוספת בבחירות הקרובות ב-22 באוקטובר 2013. להבי הפכה למומחית בענייני תכנון ובנייה, איכות הסביבה וחינוך. אלא שצריך לזכור שהיא הכניסה את רשימת מרצ לקואליציה של חולדאי בשנת 2008, ושימשה כסגנית ראש העיר תוך שהיא נשמעת להוראותיו - למשל, ב-29 בנובמבר 2010, עלתה הצעה לשיפור התחבורה הציבורית על ידי יצירת נתיבים בלעדיים לאוטובוסים מהירים. להצעה קראו מהיר בעיר, ואני הייתי שותף בקידומה (ובזכותה התחלתי להתעניין בפוליטיקה המקומית בתל אביב). למרות שמרצ הצהירה פעם אחר פעם שהיא תומכת בשיפור התחבורה הציבורית בעיר, להבי וחבריה במועצת העיר התנגדו להצעה. תחת זאת, להבי הציעה חלופית - הקמת שדולה למען הקמת רשות תחבורה מטרופולינית בגוש דן. ההצעה התקבלה פה אחד במועצת העיר. השדולה לא קמה. לעומת זאת, מיזם "מהיר בעיר" דווקא מתקדם, וכדאי לחשוב מה היה קורה אילו להבי לא הייתה מקבלת את ההוראה מחולדאי להצביע נגד.

רק לפני פחות משנה שימשה להבי כסגניתו של חולדאי. במידה וח"כ ניצן הורוביץ לא ייבחר לראשות העיר, כנראה שיחזור לעבודתו הפרלמנטרית. להבי תהפוך לראש הרשימה, וכנראה ששוב תחבור לחולדאי ומדיניותו.
שני המקומות הבאים ברשימת מרצ מאוישים על ידי נשים. במקום השלישי נמצאת מהרטה ברוך, שהשתתפה בתוכנית הריאליטי "השגריר" (אגב, גם להבי השתתפה בתוכנית ריאליטי בשם "דרוש מנהיג", לפי ויקיפדיה). אין לי מושג מהן השקפותיה בנושאים מוניציפליים, וגם לא מופיע שום מצע שלה באתר מפלגת מרצ. ובמקום הרביעי נמצאת ד"ר אפרת טולקובסקי - מנכ"לית מכון גזית גלוב לחקר הנדל"ן במרכז הבינתחומי בהרצליה (עוד על המכון ועל טולקובסקי בפוסט "עיריית תל אביב לא רוצה תושבים"). אילו הייתי חבר במפלגת מרצ, הייתי עושה כל שביכולתי כדי לקדם את טולקובסקי למועצת העיר. בהנחה שמרצ תזכה לפחות בשלושה מושבים במועצת העיר (כפי שקרה בבחירות האחרונות, שנערכו ב-2008), ובהנחה שהורוביץ לא יזכה בראשות העיר ויחזור לכנסת, טולקובסקי תהיה חברת מועצת העיר, ואין לי ספק שהיא תהיה הכוח המניע של שינוי אמיתי בשוק הנדל"ן בתל אביב. במקום החמישי נמצאת גבי לסקי, שלא שמעתי עליה מאודי, ושלא פירטה מצע באתר מפלגת מרצ. לאחר חיפוש בגוגל (ובתקווה שאכן מדובר באותה גבי לסקי), התברר לי שהיא פעילה בתחום של זכויות אדם, ומאבק בכיבוש הישראלי בשטחים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שמח שקראת :) ותודה על התגובה. בקרוב אקרא אותה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...