30/11/2016

עוד עדכונים מכיכר דיזנגוף

תזכורת: בשבת הקרובה, 3/12, בשעה 15:00, סיור פתוח בהדרכתי בסימן "התחדשות בדיזנגוף". שעה וחצי עד שעתיים, הליכה קלילה, נגיש גם לעגלת תינוק, אפשרי גם עם בעל חיים. אין צורך להירשם, ואפשר לשלם כמה שרוצים. >>> עוד פרטים

מועד ההריסה של הכיכר המוגבהת מתקרב (אחרי דחייה של מעל חודשיים, מדברים כעת על 2/1/2017), אבל משהו לא זורם. ההתנגדות של בעלי העסקים סביב הכיכר נחלשה מעט, בעקבות הבנות שהגיעו אליהן עם העירייה. עם זאת, כתבת האדריכלות רבת ההשפעה של עיתון "הארץ", אסתר זנדברג, פרסמה טור דעה נגד ההריסה המתוכננת תחת הכותרת "עוד לא מאוחר להציל את כיכר דיזנגוף ממלתעות הדי־9". היא אף מגיבה לתוכנית אלטרנטיבית לחידוש כיכר דיזנגוף, תוכנית ה-א' של אדריכלית קרן אנגלמן. אגב, הכיכר המחודשת תוכננה על ידי אדריכלית יעל מוריה, ומעניין לציין שהכיכר המקורית תוכננה על ידי אדריכלית ג'ניה אוורבוך, והיא קרויה על שם צינה דיזנגוף. במרחב הציבורי שלנו, נשים בדרך כלל בולטות בהיעדרן, ולכן משמח שהדיון במקרה הזה יוצא מגדר הרגיל.


במקביל, תנועת "מגמה ירוקה" ממשיכה להילחם על גורלם של העצים העתיקים בכיכר דיזנגוף עם קמפיין שליחת מיילים למקבלי ההחלטות. זהו המשך לפעילות השטח של תנועת הסטודנטים האקטיביסטים, שכללה תלייה של "מודעות אבל" על 11 פיקוסים המיועדים לכריתה במהלך העבודות לבניית הכיכר המחודשת. המודעות הללו נתלו שוב ושוב בחודש האחרון, אבל חשוב מכך - הן זוכות לתהודה ברשתות החברתיות. עובר אורח, חמוש בסמארטפונו, שחולף ליד המודעות יוצאות הדופן, חש מחויבות לצלם ולשתף. עיין ערך ההאשטג #כיכרדיזנגוף באינסטגרם:

A photo posted by inbalsapirstein (@inbalsapirstein) on


A photo posted by רנצ'וק (@ranchuk2) on






A photo posted by @menagem on


A photo posted by jessy (@je1954) on


A photo posted by Uri Machluf Wolkowski (@wolkow01) on


A photo posted by Michelle Men (@little_mich_sunshine) on


A photo posted by Hen Grinas (@hen.grin) on


A photo posted by Limor Yaron (@limoryaron) on

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שמח שקראת :) ותודה על התגובה. בקרוב אקרא אותה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...