16/07/2018

לצמוח ולגדול - הדור הבא

את העסק שלי של הסיורים התחלתי כעסק צדדי. בנוסף לכל מיני דברים אחרים שעשיתי, גם הדרכתי סיורים היסטוריים בנווה צדק. זה היה עסק מאוד נוח לתפעול עם שורת רווח נאה ביחס לזמן שהשקעתי בעסק. לקוחות מצאו אותי בחיפוש בגוגל, או ששמעו עלי מפה לאוזן. הייתי מגיע, מדריך והולך, כך שזו לא הייתה השקעת זמן אדירה. עם השנים, העסק הזה צמח וגדל. לקח לי הרבה זמן להבין שזה בעצם העסק העיקרי שלי, ושאני צריך לנהל אותו יותר טוב מאשר על מפית של בית קפה. להלן רשימת ההכנסות שלי בחמש השנים הראשונות של העסק:


מאז הספקתי לצמוח לכל מיני אפיקים. אני עצמאי במשרה מלאה, עם כמה פרויקטים במקביל. העסק של הסיורים (TLVXP) הוא עכשיו העסק המרכזי. אני חושב שהתובנה שרציתי לשתף פה היא שהרבה חושבים שעסק מתחיל בתוכנית עסקית וחשיבה ארוכה. אני לא שולל את זה, אבל אני חושב שהסיפור הזה פחות רווח ממה שנוטים לחשוב. אני נתקל ביותר אנשים כמוני, שהעסק שלהם התחיל מתחביב או רעיון שהתחיל להתגבש וניסו אותו כמה פעמים. העסק שלהם פשוט צמח באופן בלתי צפוי, בדומה לזה שלי. לפעמים יש לנו לקוחות לפני שיש לנו בכלל עסק.

ועוד משהו שעולה לי בראש כשאני מסתכל על המפית הזו - כן, משנה לשנה הגדלתי את המחזור הכספי שלי. זה לא תמיד קורה, אבל זה אפשרי. אבל זה לא הטור הכי חשוב במפית הזו. הטור החשוב באמת הוא לא הטור באמצע (סך ההכנסות שלי בשקלים), אלא הטור מימין (השנים). כן, כסף אפשר לצבור. למעשה, זה כל הרעיון. אנחנו משקיעים זמן ואנרגיה כדי לייצר כסף. זה נקרא עבודה. אבל זמן - לצערנו - אי אפשר לצבור.

מספרים לנו את הסיפור הבא - יש לנו זמן. את הזמן הזה אנחנו מוכרים למי שמוכן לתת לנו כסף. עם הכסף אנחנו קונים את מה שצריך כדי לחיות. כלומר, עם הכסף אנחנו קונים עוד זמן על כדור הארץ. כסף וזמן שלובים זה בזה עד כדי כך שיש מי שטוענים שזמן הוא כסף (Time is money). אבל המשוואה הזו לא נכונה והסיפור הזה לא מדויק. זמן הוא משאב שאי אפשר לצבור אותו. במובן זה, הוא נדיר יותר מכסף, שאותו ניתן לצבור ללא הגבלה.

אני חושב שהצעירים של היום מבינים את זה יותר טוב מדור ההורים שלהם. אנחנו עדים למהפך דורי. הצעירים של היום כבר מבינים שכסף לא קונה להם עוד זמן. "דור ה-Y" (ילידי שנות ה-80' ושנות ה-90') והמילניאל'ז (מי שנולדו במילניום הנוכחי, כלומר, בשנת 2000 ואילך) - כבר לא מסכימים למשוואה שנוסחה על ידי הדורות הקודמים - דור ה-X (ילידי שנות ה-60' ושנות ה-70') והבייביבומרז (מי שנולדו בגל הילודה שלאחר מלחמת העולם השנייה ובשנות ה-50'). שימו לב לאינפוגרפיקות המעניינות על הפער הבין-דורי בסוגיות שקשורות לעבודה: How Different Age Groups View the Trade-Off Between Time and Money

כשנשאלו אם הם היו מעדיפים יותר זמן מאשר יותר כסף, כמעט 40% מבני 20-39 השיבו בחיוב. בקרב בני 40-59 רק 26.5% השיבו בחיוב. יש שם עוד נתונים מעניינים, אבל בגדול אני חושב שהצעירים של היום מבינים שהעבודה היא לא הדבר העיקרי שצריך לחיות למענו.

כמה דברים שרציתי לשתף - 


❤ מוזמנים לסיורי ט"ו באב בנווה צדק ❤ יום חמישי 26/7 בשעות הערב ❤ להרשמה >

❇ ב-20/6 דילגתי בין הכנסת לבין עיריית תל אביב. בבוקר עליתי לירושלים כדי להשתתף בדיון נוסף של ועדת הכלכלה על חוק שירותי תיירות (קראתי לחברי ועדת הכלכלה לפתוח את מקצוע ההדרכה לכל אדם). אחרי הצהרים התגלגלתי לעיריית תל אביב כדי להנחות דיון מיוחד של ועדת התחבורה, הבינוי והתשתיות בנושא שבילי אופניים והממשק עם הולכי הרגל:



❇ כל פרקי סדרת הפודקסט על דוד בן-גוריון (מבית "קטעים בהיסטוריה" של יובל מלחי) עלו לאוויר! חמישה פרקים, שהשתתפתי בכתיבתם - צאו לדרך

❇ היו לי המון סיורים בחודש שעבר בחסות מזג האוויר המדהים (לא כמו הלחות שתוקפת אותנו עכשיו). הנה כמה תמונות מייצגות מנווה צדק:






❇ האזנתי למסע לאנטרנטיקה של אושיית הרשת בריידי הרן - ללא ספק המסע הכי מעניין ששמעתי

❇ קיבלתי את התמונות מיום רשת של צוערי השלטון המקומי באשקלון, שהוזמנתי להרצות בו. ההרצאה זמינה כאן > "ארגז הכלים להזזת ערים"

Yes sir, I can boogie 🕺


❇ השלטית המקומטת צובעת את תל אביב בצהוב, והפסל של יעקב אגם חזר לכיכר דיזנגוף:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שמח שקראת :) ותודה על התגובה. בקרוב אקרא אותה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...