04/07/2013

ניצן הורוביץ חורך את הפייסבוק

לפחות בזירה אחת הורוביץ מנצח את חולדאי בלי להתאמץ אפילו. עמוד הפייסבוק של ניצן הורוביץ מחזיק ב-32,360 חברים, בעוד העמוד של רון חולדאי מסתפק ב-12,037 (נכון ל-4/7/2013). ייאמר לזכות הצוות של הורוביץ שהוא גם למד את רזי המודל העסקי החדש של פייסבוק, שמצריך קידום ממומן כדי למצות את כושר הפרסום, ובימים האחרונים מודעות בתשלום מטעמו מציפות את המשתמשים.

חשוב לבחור בקפידה את הפוסטים שעליהם מפעילים קידום ממומן. הצוות של הורוביץ בחר לקדם את הופעתו בתוכנית "מצב האומה" - בחירה מצוינת שמשלבת הרבה הומור עצמי ולא מעט מהמסרים שהורוביץ מוצא לנכון לשדר לבוחריו הפוטנציאליים:


מתמודד נוסף לראשות העיר הוא אהרון מדואל (409 לייקים) שעומד בראש תנועת עיר לכולנו (1,815 לייקים), שהיא הסיעה הגדולה ביותר במועצת העיר כיום עם 5 מושבים מתוך 31. תנועה אחרת שפעילה מאוד בזירה הווירטואלית היא סיעת רוב העיר - רשימת הצעירים של תל אביב (1,077 לייקים), שהזניחה מאוד את הזירה הזו עד לאחרונה.

שני כלים שמאפשרים מעקב נוח ויעיל אחרי הפעילות בפייסבוק הם רשימה של כל המתמודדים בבחירות המוניצפליות שיתקיימו ב-22 באוקטובר 2013 שנוצרה על ידי ניר הירשמן, והאתר "חדשות פייסבוק", שמוסר לנו נתונים מעולים על פעילותם של חברי הכנסת, ובכלל זה של ח"כ ניצן הורוביץ:

הדף של ניצן הורוביץ באתר "חדשות פייסבוק"
מהנתונים עולה בעיה מסוימת - הפוסטים של הורוביץ שזוכים לתגובות החמות ביותר עוסקים בנושאים ברמה הארצית, למשל, נישואין חד-מיניים ושעון הקיץ. נושאים מקומיים לא זוכים לתגובות נלהבות מדי, והצוות של הורוביץ משיב לשאלה שחוזרת על עצמה לא מעט - מדוע הורוביץ ביקש את אמון הציבור בבחירות לכנסת לפני כחצי שנה, וכבר מבקש את אמונו שוב במרוץ לראשות העיר? ואם הוא כבר מתמודד שוב בבחירות, למה שלא יתפטר מתפקידו בכנסת. הורוביץ משיב על כך שהוא חלק ממפלגת מרצ שזכתה באמון הציבור והכפילה את כוחה בבחירות הארציות (מ-3 מנדטים ל-6), ואין שום בעיה שהוא יפנה את מקומו לבא אחריו ברשימה (ח"כ לשעבר אבשלום וילן). ובנוגע להתפטרות מהכנסת, אין בכלל על מה לדבר - אף אחד מהמתמודדים לא מתפטר מתפקידו כדי לרוץ בבחירות המקומיות, וגם רון חולדאי לא מפסיק להיות ראש העיר, למרות שבחודשים שלפני הבחירות הוא בעצמו עסוק בקמפיין בחירות. בהקשר זה, מי ששואל אותו האם ישוב לכנסת במידה ולא ייבחר, הוא משיב בחיוב, ואומר את המובן מאליו - גם רון חולדאי היה מוותר על מושבו במועצת העיר, אם מישהו אחר ייבחר לראשות העיר.

אבל מכל הפעילות בפייסבוק חשוב לזכור דבר אחד - בחירות לא מנצחים באינטרנט, ואפילו לא באמצעות קידום ממומן בפייסבוק. חלוקת פליירים ותליית שלטים במרפסות מוכיחים את עצמם כמביאים קולות, אבל את הבחירות מנצחים בקלפי. לשם כך צריך קשר ישיר עם הבוחרים. מי מהמועמדים שיוכל לפנות לעצמו מספיק זמן לשיחות עם הבוחרים הפוטנציאליים יכריע לטובתו את הבחירות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שמח שקראת :) ותודה על התגובה. בקרוב אקרא אותה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...