06/07/2013

מאה ימים (ושבוע) לפתיחת הקלפיות בתל אביב

*יצרתי רשימת פייסבוק שעוקבת אחר המועמדים לראשות העיר ולמועצת העיר תל אביב - מוזמנים/ות לעקוב.

זהו המשך לשלושה פוסטים בנושא הבחירות לעירייה 2013 - "ניצן הורוביץ עולה על הגל?", "המרוץ למועצת העיר תל אביב" ו"מערכת הבחירות בתל אביב מתחממת" שעוקבים אחר מאמציו של ח"כ ניצן הורוביץ להגיע לכס ראש העיר

המזל משחק לרעתו של ח"כ ניצן הורוביץ: "רון ורבר, מנהל הקמפיין של ח"כ ניצן הורוביץ לראשות עיריית תל אביב, התפטר היום מתפקידו כמנהל הקמפיין" (3/7/2013).

והשעון מתקתק - עוד 107 ימים לפתיחת הקלפיות ביום שלישי ה-22 באוקטובר 2013 בשעה שבע בבוקר (אגב, אין יום שבתון). בינתיים, הועלה באתר משרד הפנים מידע רלוונטי למועמדים לראשי הרשויות המקומיות ולרשימות המועמדים למועצות, כולל ציר זמן לקראת הבחירות (לפיו לא צפוי לקרות שום דבר משמעותי לפני ספטמבר, רק אז יוגשו המועמדויות באופן רשמי, ומשום שספטמבר כולו חגים, צפויה מערכת בחירות קצרה של שלושה שבועות באוקטובר):

אתר משרד הפנים והבחירות לרשויות המקומיות - ציר זמן


נהיה צפוף בקרב על ראשות העיר - את כסאו של ראש העיר הנוכחי רון חולדאי רוצים לתפוס לא רק ח"כ ניצן הורוביץ ממרצ, אלא גם אהרון מדואל מתנועת עיר לכולנו, ראובן לדיאנסקי מתנועת לתת לחיות, סאמי אבו-שחאדה מרשימת יאפא, וכעת גם שלמה מסלאווי מהליכוד.

כתבתי על כך שחולדאי נהנה כרגע מתמיכתן השקטה של כמה רשימות המתמודדות במרוץ למועצת העיר, בעוד שהורוביץ מתקשה לקבל את תמיכתה של רשימה כלשהי. אף מפלגה שמתנגדת לחולדאי לא מוותרת על זכותה להציג מולו מועמד לראשות העיר, ונראה כי הפיצול במחנה המתנגד לחולדאי מחריף. היה גם מי שראה בפיצול בין אהרון מדואל מעיר לכולנו לבין ניצן הורוביץ ממרצ את הפיצול החמור ביותר, שכן שתי התנועות קרובות מבחינה אידיאולוגית, והפער היחיד ביניהן הוא תחושה של אליטיזם מצד מרצ ושל צדקנות מופרז וחוסר פרגמטיות מצד עיר לכולנו ("אהרון מדואל והניאו-מזרחיות בישראל").

הקרב על מועצת העיר גם כן נהיה צפוף ולקראת הבחירות אנחנו עדים להתפצלויות רבות. מפלגת העבודה התפצלה מרשימת תל אביב אחת של חולדאי, ותתמודד באופן עצמאי (למרות שהמפלגה תממן גם את הקמפיין של חולדאי בהיותו חבר המפלגה וראש עיר מכהן). רשימת ש"ס התפצלה, וחבר מועצת העיר בנימין בביוף מתכוון להריץ את עצמו בראשות רשימה שתהיה מזוהה עם העדה הבוכרית. "רוב העיר - רשימת הצעירים של תל אביב" אמנם לא התפצלה, אך בניגוד להשערה שתהיה הזרוע הארוכה של מפלגת "יש עתיד" בתל אביב, המפלגה החליטה להריץ רשימה משלה למועצת העיר, ובראשה יעמוד עו"ד דן להט, חבר מועצת העיר ממפלגת הירוקים. גם סיעת הליכוד התפצלה (ייתכן שתחוזק באמצעות אבי נמני), וחבר מועצת העיר מסלאווי יקים רשימה עצמאית כדי להתמודד על ראשות העיר. האיחוד היחיד בזירה זו היה לא בין רשימות, אלא בין תנועה ארצית לבין רשימה מקומית - סיעת לתת לחיות התאחדה עם התנועה הירוקה והפכה לתנועת "מהפך ירוק".

*עצה שלי לקורא ניצן הורוביץ - 
ניכר שפעילות השטח של מרצ תל אביב צוברת תאוצה, והורוביץ גם מתייחס לנושאים שעל סדר היום בדף הפייסבוק שלו בצורה מיומנת (למשל, בנוגע לחקירות הסמויות של העירייה אחר חייבים). אבל הגיע הזמן "לצאת מחוץ לגדר" - לא לחכות שיעלו נושאים על סדר היום כדי שיהיה אפשר להתייחס אליהם, אלא להציף נושאים שהורוביץ רוצה לעסוק בהם ושהיתרון שלו על חולדאי ישתקף דרכם. למשל, פרויקט "תל אביב החדשה" שעומד להחריב את חופה הצפוני של תל אביב ומסכן את איכות החיים של תושבי עבר הירקון:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שמח שקראת :) ותודה על התגובה. בקרוב אקרא אותה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...