29/07/2013

86 ימים לבחירות בתל אביב

הקמפיין של ניצן הורוביץ לראשות העיר נראה היה מבטיח. חבר כנסת מצטיין, תושב תל אביב מזה שנים, מקדם אג׳נדה סביבתית וחברתית, אביר זכויות האדם (בדגש על הקהילה הלהט״בית), קורא תיגר על ראש עיר שחצן שמשמש בתפקידו כבר 15 שנים. אז למה מוסף הארץ מסוף השבוע האחרון מאבחן (במדויק) שהקמפיין של הורוביץ גרוע?


מערכת בחירות פרסונלית נוטה להתמצות בבחירה בינארית - מועמד א׳ או מועמד ב׳, כאשר כל השאר הם רעש רקע. אבל מה קורה כשאי אפשר להבחין בין מועמד א׳ למועמד ב׳? הורוביץ לא הצליח עד כה להביא איזשהו חידוש לפוליטיקה המקומית. הוא עדיין לא הציג תוכנית להשגת היעדים שהציב לעצמו ונוטה לדבר על החזרת העיר לתושבים (נוסחה גנרית שחוזרת על עצמה כמעט בכל עיר בישראל לקראת הבחירות המקומיות שייערכו ב-22 באוקטובר 2013). לשם השוואה, אובמה נבחר על כתפי המושג Change שהרטיט את לבותיהם של מיליונים כי הוא הבדיל באופן חד בינו לבין המועמד שרץ מולו. הורוביץ לא הוכיח שהוא יביא איתו שינוי משמעותי, ולכן נוצר הרושם שרבים מעדיפים את המועמד המכהן.

הקמפיין של הורוביץ גם לא הראה שום חידוש בזירת הקריאייטיב. מה זה הסלוגן הזה ״לוקחים את העיר״? בשביל מי, בשביל מה? יש לציין שהקמפיין כנראה לא זכה לטיפול מסור במיוחד, שכן יש מאחוריו שלל מקבלי החלטות שלא ממש מסכימים ביניהם על איזה טיקט הורוביץ אמור לרוץ. במטה של הורוביץ חוגג הבלגן - מנהל הקמפיין והדוברת עזבו לאחרונה בפתאומיות (על המטה החדש של הורוביץ). 

מעבר לכך, אף רשימה (למעט מרצ) לא תומכת במועמדותו של הורוביץ לראשות העיר. אמנם אף רשימה (למעט תל אביב אחת) לא תומכת באופן רשמי במועמד המכהן חולדאי, אבל מאחורי הקלעים ברור שרשימת יש עתיד ורשימת הצעירים ישמחו לראות את הורוביץ חוזר לכנסת.

מה יכול הורוביץ לעשות? קודם כל, לשמחתו תחל בקרוב הפגרה של הכנסת, כך שהוא יוכל להתפנות לסיורים בעיר. אני הייתי ממליץ לו לבקר בעיקר בעבר הירקון, שם מצביעים פוטנציאליים רבים שהוא חייב לשכנעם שלא יצביעו לחולדאי. שנית, עליו לעשות סדר בקמפיין - לקבוע שלושה עקרונות חשובים ובולטים שייגעו ברבים מתושבי העיר ושיבטיחו שינוי מהותי באיכות החיים. לבסוף, הורוביץ חייב לגייס את תמיכתן של שתי רשימות לפחות שיהוו משענת אלקטורלית איתנה ביום הבחירות. ניתן לעשות זאת בקלות על ידי הכרזה חד צדדית של התפקידים שהוא יחלק עם הרכבת הקואליציה העירונית, וזו גם דרך ראויה יותר מאשר סגירת דילים מתחת לשולחן.

2 תגובות:

  1. תיקון קטן - בחולדאי יש שלוש רשימות שתומכות בו באופן מוצהר: ת"א1, העבודה ויש עתיד (בראשות דן להט). זאת כמובן בלי להזכיר את הגמלאים ורוב-העיר שעדיין לא הביעו את עמדתם, אך סביר להניח שיתמכו בו כמו בפעם שעברה.

    השבמחק
  2. תיקון קטן, בחולדאי יש שלוש רשימות שתומכות בו במוצהר - ת"א1, העבודה ויש עתיד (דן להט). זאת מבלי להזכיר את התמיכה של הגמלאים (שווה המון קולות) ואת תמיכת "רוב העיר"...

    השבמחק

שמח שקראת :) ותודה על התגובה. בקרוב אקרא אותה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...