13/02/2016

חנייה חינם ברמת גן - והמחיר שלה

יש לי פינה חמה בלב למקומונים. האינטרנט סופג הכל, אבל כשזה מודפס על עץ מת, נדמה שיש לזה גושפנקא מיוחדת. לפני שנים, המקומונים היו חלק מהזהות המקומית. עיתון "העיר" היה אחראי במידה רבה על היווצרותה של "הבועה" התל אביבית. העיתון החיפאי "כלבו" זכור לי כאחד מהמוצרים המבוקשים ביותר בסופי שבוע. עכשיו כשהמידע זורם בקבוצות פייסבוק וקבוצות וואטסאפ כבר לא נראה שיש משמעות לגרסת הנייר, מעבר לכמות סיטונאית של פרסומות לעסקים שמרשים לעצמם להשקיע מעט מאוד כסף בשיווק.

והנה המקומון של רמת גן וגבעתיים - בעל הכותרת המתעתעת "המקומון רמת גן גבעתיים" - מפרסם את מה שהוא מכנה "בשורה בכחול-לבן". הבשורה היא שתושבי רמת גן יוכלו לחנות בעירם בחינם, כמו תושבי תל אביב ותושבי גבעתיים.




תזכורת: לפני כמה שנים החליטה עיריית תל אביב לאפשר לכל תושבי העיר לחנות בחינם בכל מקום חנייה ברחובות עיר, שתושבי ערים אחרות מחויבים בו בתשלום. מה ההיגיון בזה? אין. דווקא תושבי תל אביב יכולים להרשות לעצמם להשאיר את האוטו בבית, להתנייד במונית במקרה הצורך, לנסות את שירותי התחבורה השיתופית (תל אופן לאופניים, car2go למכוניות) או סתם ללכת ברגל. אז למה צריך לעודד דווקא את תושבי תל אביב להשתמש במכונית? אין סיבה. זה חלק מהתפישה המעוותת שמכונית מקנה לבעליה זכות על הארץ, כלומר, אם יש לי אוטו + אני משלם ארנונה = מגיע לי תו חנייה שיקנה לי חנייה בחינם. התקדים התל אביבי פתח את הדלת לרשויות מקומיות אחרות. משרד הפנים, שמתבקש לאשר את התיקון לחוק העזר המקומי, לא מוצא שום בעיה בכך שעיריות יעודדו שימוש במכוניות. מעניין אם שאלו את המשרד להגנת הסביבה מה דעתו על זה. מה שבטוח הוא שמשרדי הממשלה, שהיו אמורים לרסן את הרשויות המקומיות מביצוע מהלכים אוויליים כאלה, לא נוקפים אצבע.

שימו לב גם לאירוניה - אחרי הכתבה על החנייה בחינם מופיעה ביקורת על שירות תל אופן שנחנך ברמת גן וכתבה על תאונת דרכים מחרידה שהייתה ברמת גן. עולם מוזר. לא מבינים שהחנייה בחינם היא מה שיוביל לעוד תאונות כאלה והתל אופן הוא מה שיפחית אותן.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שמח שקראת :) ותודה על התגובה. בקרוב אקרא אותה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...