20/09/2020

תכלה שנה

איך מסכמים שנה כזו? השנה הזו הייתה... ובכן... מוזרה מאוד. ובכל זאת, מגיע לה שנסכם אותה. ונתחיל במספרים.

עוקבי הבלוג הזה כבר יודעים שאני מתעד את העבודה שלי במונחים של זמן וכסף. המטרה היא לדעת כמה הזמן שלי שווה. וכמובן, אפשר לחלץ מידע רב ערך מהנתונים הללו, כמו למשל הימים והשעות שבהן אני יותר פעיל, עד כמה העסק שלי רווחי או הפסדי, אלו מקורות הכנסה יש לי ועוד.

מאז החלה שנת תש"ף (זוכרים שהיה ויכוח אם צריך לכתוב תש"ף או תש"פ?... אז תש"ף) ועד לכתיבת שורות אלו תיעדתי 1,632 שעות שבהן עבדתי. שימו לב שאלו השעות שבאמת עבדתי, ולא פשוט השעות ביומן שהיה כתוב לי "לעבוד". שעת עבודה אפשר לספור רק בדיעבד. זה ה"לדפוק שעון" שלי כעצמאי.

בשנה העברית הזו היו 355 ימים. יוצא אפוא שעבדתי בממוצע 4.58 שעות בכל יום. בניגוד לאנשים אחרים שמקפידים לא לעבוד בסופישבוע ובחגים, אני פעיל גם בימים שכאלה. סיבה אחת לכך היא שאני מעדיף לעבוד פחות שעות בכל יום, גם אם זה יוצא שבעה ימים בשבוע. סיבה שנייה לכך היא שאני מדריך סיורים למשפחות, שמרבות להזמין ממני סיור בשישי-שבת.

כשהתחלתי לתעד את שעות העבודה שלי, קבעתי לעצמי יעד דומה לזה של שכיר במשרה מלאה - 5 ימים בשבוע, 8.5 שעות ביום עבודה, חופשות בחגי ישראל, ימי חופש וימי מחלה. זה יוצא קצת יותר מ-1,900 שעות עבודה בשנה. בשנה החולפת קצת התרחקתי מהיעד הזה. אם בשנה שלפני כן, הייתי קרוב לרף שהצבתי, בשנת תש"ף הייתי רחוק בכ-300 שעות מהיעד. כלומר, בשנת תש"ף עבדתי פחות.

היה אפשר לפתור את זה בקלות עם התירוץ להכל בימים אלה: קורונה. אלא שהנתונים מראים לי שהחסרתי הכי הרבה שעות בדצמבר, ינואר, פברואר ומרץ. במקום כ-170 שעות בחודש עמדתי על 100-130 שעות בחודש. נראה שנכנסתי לשנת חורף... גם כאן היה אפשר לחשוב שזה אולי משום שאנשים לא מזמינים ממני סיורים בתקופה זו. בכל זאת, גשום וקר. וגם מי שקובע סיור צריך לסמוך על מזלו הטוב שיהיה מזג אוויר נעים ביום שבו נצא לטיול. אבל, באופן מפתיע, היו לי לא מעט סיורים בחודשים הללו. המסקנה המתבקשת היא שפשוט לא רציתי לעבוד הרבה מעבר לזה.

מתי כן רציתי לעבוד הרבה? כשנכנסנו לסגר. התעורר אצלי רצון עז לחדש ולהציע דברים שלפני כן נראו דמיוניים (למשל, סיורים וירטואליים). ובאמת, בחודשים אפריל עד אוגוסט עבדתי בין 140-180 שעות בחודש. כפי שגם כתבתי בבלוג הזה, תקופת הסגר הייתה מאתגרת, אבל ניצלתי את ההזדמנות שבאה איתה כדי ליצור מוצרים חדשים.

מדהים לראות את הנתונים. במקום להסתמך על התחושות (המטעות) שלך, המספרים לא משקרים. אתה פשוט מכיר את עצמך טוב יותר, אתה יכול לספר את הסיפור שלך במדויק יותר, כשאתה מתעד את העבודה שלך. ומכאן, בדילוגים, אל סיכום השנה שהייתה.


רציתי לשתף אתכם/ן - סיכום שנה


הסיור האחרון לפני הסגר, מרץ 2020

הסיור הראשון אחרי הסגר, מאי 2020


• הדרכתי עשרות סיורים בתל אביב, למרות הכל. הספקתי להדריך עשרות סיורים לפני הסגר (של הגל הראשון) ולאחריו. גם השנה הסיור המוביל שלי הוא הסיור בנווה צדק, שזה גם הסיפור של המשפחה שלי - משפחת שלוש - שהיא בין המשפחות המייסדות של השכונה. כן הופתעתי לראות עלייה בביקוש לסיור נוסף - סיור בעקבות נשים בתל אביב. היו גם כמה סיורים שהתבטלו עם פרוץ המשבר העולמי, אבל התמודדתי... עם היציאה מהסגר, דאגתי לעמוד בתקן המחמיר ביותר של היגיינה ובריאות. התמקדתי בהתחלה בסיורים למשפחות (שגם ככה לא צריכות לשמור מרחק), אבל היו לי גם סיורים לקבוצות אחרות (חברות, עמותות ועוד). בייחוד שמחתי על שיתופי הפעולה שהיו לי עם מרכז קהילתי דב הוז (שהפך באחרונה למרכז קהילה אריק איינשטיין) ועם "קלאב 50". הם הזמינו ממני סדרה של סיורים, שהיו ממש בימים הראשונים שלאחר היציאה מהסגר - אנשים ממש השתוקקו לצאת לטייל! בשנה הקרובה אני תלוי בחסדי נגיף הקורונה, וכרגע זה לא נראה טוב. אני חושש שגם אם בחצי השני של השנה אוכל להדריך קבוצות (או, למצער, משפחות גרעיניות בסיורים פרטיים), בסתיו ובחורף הקרובים אצטרך להשקיע יותר בדברים אחרים.




• נכנסתי לעולם הסיורים הווירטואליים. בזמן שכולנו היינו צריכים להסתגר בבתים, פיתחתי שמונה סיורים וירטואליים במקומות שונים בתל אביב. אחרי כל מיני ניסיונות, הצלחתי להשביח את המוצר, ועכשיו כל סיור וירטואלי שלי כולל חלק של סיור וחלק של חידון. בסיור אני מחליף את הרקע הווירטואלי מאחוריי, כדי להראות את התחנה שבה אנחנו "נמצאים", ומספר את הסיפור של המקום. בחלק של החידון אני מביא עשר שאלות שמתייחסות לסיור שהיה לנו, כשרוב השאלות לא בוחנות ידע אלא נועדו להעשיר ולהעלות חיוך. הצלחתי לרקום שיתופי פעולה גם עם עמותת "שכולו טוב" וגם עם המחוז הציוני בבולטימור. שניהם הזמינו ממני סדרת סיורים וירטואליים - האחת בעברית והשנייה באנגלית. הסיורים הווירטואליים שלי הוקלטו וזמינים לצפייה בפייסבוק וביוטיוב (הנה למשל הסיור הווירטואלי בנווה צדק). בשנה הקרובה אני ארצה לפתח את זה הלאה. קודם כל ארכז באתר שלי מידע על הסיורים הווירטאוליים כדי שיהיה אפשר להכיר את המוצר ולהזמין אותו יותר בקלות. בהמשך אני ארצה לראות איך אפשר להפוך את זה ממשהו שרלוונטי בזמן של מגפה עולמית (כלומר, פעם במאה שנה בערך) למשהו שיכול להיות רלוונטי גם בימים כתיקונם.

הסיורים הווירטואליים שהדרכתי עבור "שכולו טוב"

הזמנה לסיור הווירטואלי בנווה צדק (באנגלית)


• פרסמתי כמה סיפורים מגניבים מההיסטוריה הסודית של תל אביב. הסיפור שהטריף אותי השנה יותר מכל היה הסיפור של מגפת הכולרה ביפו בשנת 1902. נדהמתי עד כמה ההתנהלות מול המגפה ההיא דומה להחריד להתנהלות מול המגפה של ימינו. עם בוא האביב, הצטברו אצלי שלל תמונות של פרחים בשלל צבעים שצילמתי ברחובות העיר והיה לי חשק לשתף אותן. התיישבתי לכתוב את מחזור השנה של הטבע העירוני בתל אביב כולל ריח היסמין המשכר באפריל, הסגול העז של הסיגלון במאי, הצאלון האדום-האדום הזה ביוני ועוד. לקראת פסטיבל הקולנוע התיעודי "דוקאביב", פרסמתי שוב את הסיפור המוזר של קולנוע צפון כדי להזמין אנשים להקרנת הסרט התיעודי על אודותיו (שגם היה לי חלק קטן בו). לאחרונה, כתבתי גם על ‏‎ההפצצה האיטלקית על תל אביב במלחמת העולם השנייה, וגם סיפרתי עליה ברדיו במלאת לה שמונים שנה. ולילדים - סיפור הקמת תל אביב כפר שסיפרתי לבני. אם הייתי יכול רק לשבת ולכתוב סיפורים על תל אביב, הייתי מאושר. אני כבר מתכנן את הסיפורים הבאים שמתחשק לי לכתוב עליהם בשנה הקרובה.

סיפורי תל אביב באתר שלי www.TLVXP.com

מתוך הסרט התיעודי על מה שקרה בקולנוע צפון


• השתתפתי בכתבת פרופיל במדור Xnet אנשים. שמחתי על ההזדמנות לספר לעולם על הסיורים שאני מדריך בתל אביב, וגם לקבל כותרת מפרגנת ותמונות מחמיאות... "בן השושלת מארגן סיורים בשכונה המשפחתית ומתקן עוול היסטורי"



• הצטרפתי לשיח העולמי של מדריכי סיורים על עתיד המקצוע. השתתפתי בפרק של הפודקסט The Low Season שבו מדריך הסיורים הברלינאי Wouter Bernhardt משוחח עם מדריכים בערים שונות בעולם על איך שהם מתמודדים עם המצב הנוכחי. להאזנה > | גם השתתפתי בפאנל של אנשים מעולם התיירות ושוחחנו על ההתמודדות עם המשבר בענף התיירות. זה היה במסגרת הפודקסט Tourpreneur של יזם התיירות שיין ויילי | להאזנה > | השיח הגובר על עתיד המקצוע מעניין אותי מאוד. בשנה הקרובה הייתי רוצה לפתח אותו יותר בישראל.



לעוד דברים שאני עושה כמדריך סיורים בתל אביב - בקרו באתר שלי TLVXP.com, ואפשר גם להירשם לקבלת עדכונים במייל.


***


המשכתי להוציא את הניוזלטר "מהנעשה בערינו" המוקדש לקהילת האורבניסטיות והאורבניסטים בישראל. בחלק מהגיליונות של הניוזלטר (גיליון 131גיליון 132גיליון 133גיליון 134) הרחבתי על ההתמודדות של ערים בעולם עם התפשטות נגיף הקורונה, וגם נתתי את התחזית שלי שהערים יצלחו את המשבר הזה, כפי שהן צלחו משברים גדולים בעבר. הרחבתי את הקשר שלי עם קהילת האורבניסטים לערוץ טלגרם שפתחתי - ערוץ הטלגרם "מהנעשה בערינו". זה כלי שמאפשר לי לשגר תכנים בתכיפות גדולה יותר. הקפיצה הכי משמעותית בשנה החולפת הייתה שהצלחתי לרקום שיתופי פעולה עם גופים שונים לתפעול ניוזלטר אורבניסטי משלהם. אחרי שלוש שנים שבהן תפעלתי רק ניוזלטר שלי, שמחתי שהצלחתי לשכנע אחרים שאיצור תוכן עבורם. בשנה הקרובה אני ארצה לבדוק את האפשרות לשווק את השירות הזה ללקוחות נוספים.

העליתי תוכן אודיו איכותי לפודקסט "מהנעשה בערינו", כולל פרק ראשון שהוא ראיון. אני מעלה פרק חדש לפודקסט של קהילת האורבניסטיות והאורבניסטים בישראל לעתים רחוקות. הסיבה לכך היא שאני משקיע הרבה זמן ומאמץ ביצירת תוכן איכותי. למשל, בשנה החולפת הוצאתי פרק שהוא סיכום העשור בעירוניות ופרק אחר (שהוא כנראה החביב עלי ביותר מבין כל הפרקים שיצרתי עד כה) שעסק בסיקור התקשורתי המוטה נגד קורקינטים חשמליים. הפרקים הללו היו מונולוג שלי, בדומה לפרקים שיצרתי בשנים קודמות. השנה עשיתי קפיצת מדרגה ויצרתי פרק ראשון שהוא דיאלוג. בשיחה שלי עם תמר רואמר, מצוות החדשנות העירונית באר שבע, דיברנו על המחקרים שהיא עורכת כדי לאפשר לעירייה לחשוב על פתרונות יצירתיים לבעיות ישנות. בשנה הקרובה אני מקווה להביא לפודקסט עוד ראיונות עם אנשים שעושים את הערים שלנו לטובות יותר.



המשכתי לשמש כיועץ חיצוני של חברת בי.אר קשרי קהילה ולבצע עבורם מחקרים. חברת בי.אר קשרי קהילה קרובה מאוד ללבי משום שהיא הייתה הלקוחה הראשונה בתחום העיסוק שיצרתי לעצמי בשנת 2016 - חוקר ערים ויועץ אורבני למגזר הציבורי. מתוך הפרויקטים המשותפים שלנו הצלחתי להבין טוב יותר מה יש לי להציע בתחום הזה. בשנה החולפת היו לנו כמה פרויקטי מחקר שאני מאוד גאה בהם. לפרופיל שלי באתר החברה >

• הדרכתי את צוערי השלטון המקומי בסיור אורבני בתל אביב. לאורך השנים הדרכתי כמה וכמה מחזורים של תוכניות הצוערים בסיורים אורבניים, וגם פיתחתי עבורם הרצאות מיוחדות. בכל פעם מחדש אני נפעם מהסטודנטים והסטודנטיות שהולכים לעשות את הערים שלנו לטובות יותר בעשורים הבאים, ומודה על הזכות שנפלה בחלקי להרצות בפניהם ולהדריך אותם. ריכזתי על גבי מפה את כל המסלולים שפיתחתי עבור הדור הבא של אנשי השלטון המקומי בישראל. בשנה הקרובה אני חושב שלא אפתח סיורים חדשים והרצאות חדשות, אלא אנסה לנצל את מה שכבר פיתחתי. צריך גם לדעת על מה לוותר כדי להשאיר זמן לדברים האחרים.



• היה לי הכבוד להתראיין על עתיד הערים בעקבות המשבר הנוכחי. לצד אורבניסטיות מפורסמות ואורבניסטים דגולים, אני הקטן נתתי את התחזית שלי לאופן שבו הערים שלנו יתמודדו עם המשבר העולמי, במסגרת הכתבה המצוינת של הכתב עמיר תדמור - "אתגר הרדיוס". גם התראיינתי לתוכנית הרדיו של גואל פינטו "גם כן תרבות", וסיפרתי על "עירוניות טקטית" בעקבות סימונם של נתיבי אופניים חדשים בערים מרכזיות ברחבי העולם. מהשנה החולפת שמתי לב כיצד בכל פעם שאני מתראיין, אני מקבל תגובות חדשות ויותר אנשים מכירים אותי. אני אנסה לחשוב בשנה הקרובה איך להפוך את הדבר הזה לסיסטמטי יותר.



• השתתפתי בפאנל וירטואלי של המפלגה הירוקה על עירוניות וקיימות. היה זה עבורי כבוד גדול לדבר לצד פרופ' אלס ורבקל, ראשת המחלקה לארכיטקטורה בבצלאל, ולצד יו"רית המפלגה הירוקה סתיו שפיר ומנכ"לית המפלגה הירוקה יעל כהן פארן (ששתיהן כיהנו כחברות כנסת). אל ה-zoom הצטרפו עשרות אנשים מכל רחבי הארץ. העליתי קטע אודיו מתוך המפגש לפודקסט "מהנעשה בערינו", שבו הסברתי למה הערים שלנו יכולות להציל את העולם, ולמה אנחנו זקוקים לכך. בשנה הקרובה אני ארצה לחשוב איפה אני מתמקם בעשייה פוליטית, אם בכלל.




• לראשונה תרגמו אותי ל... יפנית! במסגרת שיתוף פעולה חוצה יבשות של אורבניסטיות ואורבניסטים, כל אחד מאיתנו כתב טור בנושא האמורפי "הייתי שם", שמתחבר לחוויה אורבנית בעיר שאנחנו חיים בה. אני בחרתי לכתוב על הרגע שבו חיכיתי לאוטובוס בתל אביב יותר משבעים שנה... ואז הוא הגיע. הטורים שלנו (באנגלית ובתרגום ליפנית) נכרכו בחוברת A5, שכל חובב עיצוב יפני יידע להעריך, וניתן לרכוש אותה באתר Traveling Circus of Urbanism > | לפעמים זה גם כיף להתמסר לפרויקט חד פעמי וכיפי מבלי לדעת מה ההשפעה שתהיה לו בעתיד. אני בטוח שגם בשנה הקרובה יהיו לי דברים מהסוג הזה.



לעוד דברים שאני עושה כמומחה לערים - בקרו באתר שלי Urbanizator.com ואפשר גם להירשם לניוזלטר "מהנעשה בערינו" שאני מוציא מדי שבוע/יים


***


כתבתי פרקים לפודקסט "היסטוריה לילדים" של יובל מלחי האלוף. למעשה, הפרקים שכתבתי במהלך השנה החולפת נערכו, הוקלטו ומוקססו - וצפויים לעלות לאוויר במסגרת עונה 4 של הפודקסט, שתתחיל ממש בקרוב. אני מאוד גאה על כך שהפודקסט "היסטוריה לילדים" כל כך אהוד בקרב משפחות, ולמעשה הוא הפודקסט-לכל-המשפחה הכי מצליח של תאגיד השידור הציבורי "כאן". בשנה החולפת עלו לאוויר הפרקים של עונה 3, ובהם הפרקים שכתבתי על אליעזר בן יהודה, רחל המשוררתיוסף טרומפלדור, לאה גולדברג, חיים נחמן ביאליק, פרדה אקלוםהרב קוק, ואסקו דה גאמה, על מספרי הסיפורים (האחים גרים והנס כריסטיאן אנדרסן), על המגנה כרטה, על המקצועות שחלפו מהעולם ועל ההיסטוריה של הגלידה, הארטיק והפיצה (הפרק הזה נחשב ללהיט בקרב ילדים... מסיבות ברורות). ואלו פרקים כתבתי לעונה 4? הפרק הראשון שיעלה הוא למעשה הקלטה של אירוע לייב שערכנו בפורים, ממש רגע לפני הסגר, ובו יובל ואני המחזנו את המסע של האנושות לחלל. לשאר הפרקים של העונה, תצטרכו לחכות בסבלנות... אעדכן כאן בבלוג על פרקים חדשים שכתבתי עם עלייתם לאוויר.




יצרתי תוכן מרתק עבור עמוד הפייסבוק של בית בן-גוריון בתל אביב. חלקכם בוודאי יודעים שהייתי בעבר מדריך בבית בן-גוריון. בשנים האחרונות שמרתי על קשר עם המקום המיוחד הזה. לשמחתי, הקשר הזה הבשיל לכדי שיתוף פעולה שהחל לפני כחצי שנה. כך יצא שבמהלך הקיץ ניהלתי את עמוד הפייסבוק של בית בן-גוריון בתל אביב. משך חודשיים יצרתי תכנים מרתקים על דוד בן-גוריון. קבעתי סכמה לפוסטים לפי ימות השבוע - #ראשון_אזרחי עסק במוסדות השלטון וביסודות האזרחות הישראלית, #שני_ציוני נועד להעלות שאלות על הציונות בימינו, #שלישי_היסטורי הוקדש לאנקדוטה מחייו (העשירים באנקדוטות) של דוד בן-גוריון, #רביעי_מנהיגותי עסק במנהיגים שבן-גוריון שאב מהם השראה ובסגנון המנהיגות שלו, #חמישי_עברי יוחד לקשר של בן-גוריון לשפה העברית. מבין עשרות הפוסטים שפרסמתי (שכל אחד מהם זכה למאות צפיות) - זה ששבר את כל השיאים היה "הנה בא אדון הוקוס פוקוס" על איך שד"ר משה פלדנקרייז העמיד את בן-גוריון על הראש... יכול להיות שמקור המשיכה של הפוסט היה התמונה של בן-גוריון בבגד ים... הפרויקט הזה הסתיים, אבל אני ממשיך לשמור על קשר עם הצוות של בית בן-גוריון. בינתיים אני חושב אם יש לי מקום לפרויקט נוסף בתחום של יצירת תוכן היסטורי.



• חגגתי את המורשת המשפחתית שלי - המורשת של משפחת שלוש. בתחילת שנת הלימודים תש"ף הענקנו את מלגת משפחת שלוש לשתי מלגאיות - סטודנטיות לתואר שני בבית הספר לניהול וכלכלה במכללה האקדמית תל אביב יפו. מלגת שלוש היא המלגה המשותפת למשפחת שלוש ולעיריית תל אביב יפו, ובשנים האחרונות פעלתי רבות כדי להתניע אותה מחדש אחרי כמה עשורים שהייתה רדומה. גם השתתפתי בהפקתו של הכנס המשפחתי הווירטואלי - הראשון אי פעם - שבו ציינו מאה שנה ללכתו של אבי המשפחה, אהרן שלוש. בכנס השתתפו מעל מאה מבני המשפחה שהתחברו לזום בזמן הסגר. הקלטנו את שלוש ההרצאות שהיו בכנס ואת החידון שנערך בסופו, והכל זמין ביוטיוב לצפייה חופשית. לאחרונה גם נתתי הרצאה על בנו של אהרן שלוש וממשיך דרכו - יוסף אליהו שלוש, שהוא סבא-רבא-רבא שלי. שמחתי על ההזמנה לקחת חלק בסדרת מפגשי זום של עיל"ם (העמותה הישראלית לחקר תולדות המשפחה) בנושא המשפחות המייסדות של תל אביב. ההרצאה שלי נקראת "יוסף אליהו שלוש - הקבלן הראשון של תל אביב" והיא זמינה לצפייה ביוטיוב. בסוף ההרצאה הצגתי את החלום שלי שיום יבוא ויוסף אליהו שלוש יככב על שטר כסף ישראליבשנה הקרובה אני אמשיך לחגוג את המורשת המשפחתית שלי עם פרויקט חדש שקשור ליוסף אליהו שלוש, וכמובן גם עם הענקת מלגת משפחת שלוש לשנת הלימודים תשפ"א.




• הפודקסט "בהמשך לשיחתנו", שאותו אני מקליט יחד עם הפסיכולוג יפתח גולדוין, שהוא גם חבר טוב שלי מזה 16 שנים, נכנס אל העונה השנייה שלו. בשנה החולפת שוחחנו על כל מיני דברים שמעניינים אותנו - שני חבר'ה בגיל שלושים פלוס עם קריירה ומשפחה בתחילת הדרך... צלחנו את מחסום השנה הראשונה בנחישות והתמדה ראויות להערכה. העלינו פרק חדש מדי שבועיים, כשהפרקים הכי פופולריים עד כה היו הפרק שבו עסקנו ביצירתיות מול חזרתיות, הפרק שבו דיברנו על כושר שכנוע, הפרק שבו עסקנו בכריזמה, והפרק שבו דיברנו על המנהג שאימצתי "לספור מה שחשוב". אפשר להאזין לפודקסט באתר הבית של "בהמשך לשיחתנו" וגם להירשם לקבלת עדכון בכל פעם שיוצא פרק חדש באפל פודקסטסגוגל פודקסטס וספוטיפיי. אציין גם שהקלטתי פרק חדש של הפודקסט שלי עם עידו דמבין - "פוליטי פודקסט 11: ושוב אתכם" - שבו חזרנו מתנומה קלה שנמשכה שלוש שנים... בשנה הקרובה אני אנסה לפענח מה המקום של יצירת פודקסטים בחיי המקצועיים, מעבר לתחביב כיפי.





צורפתי ליחידת מילואים שבה אני מביא לידי ביטוי את הכישורים שלי כמדריך. בשנה החולפת צורפתי ליחידת מילואים של חיל החינוך. במסגרת היחידה יצא לי להעביר תכנים רלוונטיים לחיילים בסדיר ובמילואים - בשגרה ובחירום. במהלך הסגר גם נקראתי להקליט הרצאות וידאו שישרתו מפקדים להעברת תכנים חינוכיים, למשל, הרצאה על סיפור חייו של דוד בן-גוריון והרצאה על ההיסטוריה של הרכבת התחתית בתל אביב. שתי ההרצאות זמינות ביוטיוב. כמה מילואים אעשה בשנה הקרובה? זה בטח לא תלוי בי... אבל אם קוראים לי אז אני בא.




• השתתפתי בתוכנית הרדיו "על השולחן" עם עדינה סיון, וסיפרתי על איך שאני משלב בין תחומי העיסוק השונים שלי. גילוי נאות: עדינה היא דודה שלי. מאוד שמחתי על כך שהיא הזמינה אותי להתראיין לתוכנית הרדיו שלה. זו הייתה הזדמנות לחשוב עם עצמי על איך שאני מגדיר את מה שאני עושה, ואחר כך לנסות לבטא את זה במילים - וזה לא היה קל! יש לי כמה דברים שאני עושה, שאפשר גם לומר שהם לא טריוויאליים, ועוד יותר מסובך - אני משתדל באופן מאוד אקטיבי להפריד בין תחומי העיסוק השונים שלי. השאיפה שלי היא שכשאנשים מחפשים אותי בגוגל ומוצאים גם תומר שלוש מדריך סיורים וגם תומר שלוש חוקר ערים, זה שהם יחשבו "טוב, בטח מדובר בשני אנשים שונים". אגב, יש גם תומר שלוש מורה לנהיגה, אבל זה באמת מישהו אחר... אולי גם שמתם לב שברשימה הזו אני מפריד בין תומר המדריך סיורים (TLVXP.comלבין תומר החוקר ערים (Urbanizator.comלבין תומר היוצר תכנים (tomer3.comלבין עוד כמה תומרים... בתוכנית שהקלטתי עם עדינה זו הייתה הזדמנות לדבר על הכל ביחד.



2 תגובות:

  1. מאד מגוון ומרשים. מעורר מחשבות איך לייצר פעילות חדשה למרות ובגלל המצב. בהצלחה

    השבמחק
  2. שיואו !!!! מתי אתה מספיק הכל ? תומר יקר ומוכשר עשית מלא דברים מעניינים ויצירתיים אפילו עם הקורונה. מקוה שעוד יצא לנו לעבוד יחד כשכל הטירוף הזה יגמר
    שנה טובה

    השבמחק

שמח שקראת :) ותודה על התגובה. בקרוב אקרא אותה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...