04/12/2012

ביקור בגן אהרון

שכונת למ"ד (גם: תוכנית ל', שיכון ל') הדגימה לאחרונה לוקאל-פטריוטיות כשבחרה להשאיר את שם השכונה כפי שהוא, למרות שאין מאחוריו שום משמעות אלא כקוד למתכנני השכונה.

בין הרחובות בורלא, אפטר ולוי אשכול שוכנים חלק מבנייני השכונה סביב גן פרטי הקרוי ״גן אהרון״. אין שומר בכניסה ורק שלט קטן מעיד על כך שלא מדובר בגינה ציבורית, ובכל זאת, הגן מוגבה מעט ומוקף בגדר חיה, והכניסה היחידה היא דרך המחסום של החניון שמתחת לבנייני המגורים הסמוכים.

הנכס הזה הופקע לטובת תושבי המקום, ואולי זה היה הדבר הנכון לעשות בשעתו. אבל בשנים האחרונות דווקא מנסים לחייב יזמי נדל״ן להשקיע בפיתוח נכסים באזור לטובת כלל הציבור. בין אם מדובר בשימור מבנה היסטורי, הקמת חניון תת קרקעי או שיפוץ המדרכות מסביב לפרוייקט, היום רוב היזמים יודעים שחלק מהמיזם יכלול גם עבודות ציבוריות כגון אלה. בינתיים, בשיכון למד, גן אהרון ריק מאנשים.

הפוטנציאל לפתיחת הגן דווקא גבוה - המרכז המסחרי הסמוך משלב מכולת, סניף בנק, בית קפה, מרפאת שיניים, חנות לכלי בית, מספרה, טמבוריה, ושתי סוכנויות תיווך. אפשר לפתוח את המרכז המסחרי לכיוון הגן ולחבר בצורה טובה יותר את המגורים עם העסקים. וכאן המקום לחזור ולהדגיש ששתי האוכלוסיות שהכי אכפת להן איך תעוצב סביבתן הן בעלי משפחות ובעלי עסקים. כמובן שהחיבור בין שתי הקבוצות הללו עשוי ליצור מחלוקות, אבל דווקא בזכות גן אהרון שיכול לשמש כחלל ביניים (בין המגורים לבין העסקים) יכולה להיווצר הרמוניה טובה יותר לטובת כל הצדדים.

בכניסה מרחוב אפטר - חניון קטן לציבור ואחריו חניון גדול לתושבי הבניינים הסמוכים. משמאל: מרכז מסחרי בן שתי קומות
מפה של המתחם - המחשבה הראשונה שעברה לי בראש היא "אם צריך פה מפה, כנראה שמשהו בתכנון דפוק"
גן פרטי - הכניסה לדיירי ל' הירוקה בלבד
גן ריק מאנשים
בקצה האופק רואים את הים. הרעש מהרחובות הסמוכים נחסם על ידי הגדר החיה
גם מתקני המשחקים לא בשימוש
הארובה של תחנת הכוח רידינג
הגדר הזו מורכבת מבטון, ברזל וצמחייה, ומטרתה להפריד בין הגן לבין הבניינים שתושביהם אינם מורשים להיכנס אליו. דווקא כאן היה כדאי לראות איך ניתן לרכך את המחיצה וליצור חיבור בין המרכז המסחרי, הגן ובנייני המגורים
לוקאל-פטריוטיות בשכונת למ"ד

תגובה 1:

  1. תמיד תהיתי למה קוראים לזה שכונת למ"ד.
    אני חושב שזה דווקא היה צעד הגיוני להחליף את השם עם זה היה הסיבה.

    השבמחק

שמח שקראת :) ותודה על התגובה. בקרוב אקרא אותה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...