09/12/2012

יש שקיפות ויש שקיפות

"אתר האינטרנט של עיריית תל-אביב-יפו מוביל בשקיפות ובנגישות למידע" - כך לפי אתר האינטרנט של עיריית תל אביב יפו, שמצטט דו"ח של החברה להגנת הטבע.

אי אפשר להתכחש לכך שהעירייה הבינה כמה דברים חשובים בנושא שקיפות, מניצול הרשתות החברתיות ועד פתיחת התקציב בקובץ אקסל (בלחץ של תנועת "עיר לכולנו") ואפילו תחרות לפיתוח אפליקציות על בסיס מאגרי הנתונים של העירייה.

אבל יש שקיפות ויש שקיפות - באתר האינטרנט העירוני הופיעה לאחרונה ידיעה תחת הכותרת המוזרה "הודעה בדבר הסדר פשרה בבקשה לאישור תובענה יצוגית". הידיעה לא מכילה טקסט אלא תמונה (כדי שלא יהיה ניתן לאתר אותה בחיפוש טקסטואלי בגוגל, למשל) עם מלל מאוד מבלבל - השורה התחתונה היא שעיריית תל אביב יפו נתבעה בגין כפל גבייה של אגרות ביוב בין השנים 2004-2010, ולאחר תהליך גישור הסכימה להקים קרן של 6,000,000 ש"ח לטובת פתרונות ביוב שימנעו את זיהום הים.


כשהעירייה רוצה להצניע מידע שלא מחמיא לה, היא בהחלט עושה זאת. וכשהיא רוצה דווקא להבליט מידע? בוודאי שהיא עושה זאת! הנה למשל חנוכת רחוב שינקין המשופץ - מודעות ברחבי העיר, פסטיבל רחוב ענק, חסימות כבישים, ואפילו הביאו את נשיא המדינה שמעון פרס לברך את הציבור החוגג.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שמח שקראת :) ותודה על התגובה. בקרוב אקרא אותה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...