22/03/2016

סכנה בחניון שפירים

יורדים לכביש. צולם ע"י אלון כהני
זהו המשך לפוסט הנתיב המהיר

תזכורת - לפני כמה שבועות שונה מיקומן של תחנות האוטובוס בחניון שפירים, והוצבו גדרות שנועדו למנוע ירידה של הולכי רגל מהמדרכות ולנקז אותם למעברי חצייה מוגדרים. בפועל, מי שצריך לעבור מאוטובוס לשאטל או משאטל לאוטובוס לא חוצה את הכביש במעבר החצייה, פשוט משום שהשינויים הללו יצרו הליכה ארוכה ומעצבנת, שאותה אפשר לקצר דרך הכביש. השינויים הללו נועדו להגביר את בטיחות הנוסעים, אבל בפועל רק הרעו את מצבם, ולנגד עינינו תאונה שמחכה לקרות


פניתי בעניין למשרד התחבורה. כנראה שהבעיה לא תיפתר בזמן הקרוב. זו התשובה שקיבלתי ממשרד התחבורה:
מבדיקתנו נמצא, שהחל מתאריך 19.02.2016 שונו הסדרי התנועה של הקווים בחניון הנתיב המהיר וזאת בעיקר בכדי להגביר את הבטיחות של נוסעי התחבורה הציבורית במתחם. 
מסלול האוטובוסים החדש בנוי על סימטריה: האיסוף מתחנה אחת לכוון ירושלים  ובכיוון מירושלים גם הוא מבוסס על תחנה אחת, ליד האיסוף. החניון בשפירים תוכנן בעיקרו לפעילות רכב פרטי והיסעים מבוססי מיניבוס. הגיאומטריה בתוך ובין מגרשי החנייה מותאמת פחות לנסיעת אוטובוסים, המסלול הזמני הוסיף עצירות אוטובוסים בקווי שרות, בכמות ובמידה שלא תוכננו מראש, כתוצאה מכך נוצר מצב שבו גם השאטל וגם קו השרות עצרו בתחנת הורדה וכך נחסם המעבר החוקי. דבר זה גרם לחלק מן הנהגים להמשיך קדימה כשהם עוקפים ועולים על הקו הלבן ועוברים על החוק. נהגים אחרים המתינו ולמעשה פגעו ברמת השרות של הנוסעים באוטובוס. 
הפתרון להגברת בטחון הנוסעים והעמידה בזמנים של קווי השרות חייב צמצום במסלול ההורדה אשר נטרל את הקונפליקטים בין הולכי הרגל שבדרך כלל ממהרים ליעדם והאוטובוסים. 
משרד התחבורה משקיע משאבים רבים לצורך ייעול ושיפור שירותי התחבורה הציבורית לרווחתן של כלל אוכלוסיות הנוסעים ברחבי מדינת ישראל

חבר שפנה לחברת חוצה ישראל קיבל את התשובה להלן:
שינוי מתחם האוטובוס נבע מהוספת קווי תחבורה ציבורית למתחם ובמטרה לשפר את תנועת הולכי הרגל.
מעקות הבטיחות הוצבו בכדי להגדיר את אזורי ההליכה והחצייה. 
גיאומטריית תחנות העלאה במסוף מצמצמת את הנסיעות לאחור של האוטובוסים ובכך מגבירה את הבטיחות בו. 
לנושא מרחקי ההליכה בין השאטל לאוטובוס הוארכה במאות מטרים: מבדיקה של מרחק ההליכה בין תחנת השאטל לר"ג ועד תחנת האוטובוס הרחוקה עולה כי מדובר על מרחק של כ-150 מ'.

מיותר לציין, כי התכנון עומד בכל הקריטריונים המחייבים, נבדק ואושר ע"י כל הגורמים הרלוונטיים.

הפנייה שלי לחברת חוצה ישראל זכתה למענה דומה, אך כללה גם התייחסות לכך שאין סככות המתנה למשתמשי התחבורה הציבורית:
כרגע ישנו מענה טוב לממתינים בתוך מבנה ההמתנה הסמוך לתחנות או מחוצה לו.

מתחת לגג המקורה של מבנה ההמתנה, ישנם ספסלים למטרה זו הממוקמים סמוך מאוד לתחנות.

במקביל, הוגשה בקשה בנושא זה למשרד התחבורה והיא בטיפול - אעדכן אותך על המשך טיפול בנושא.שינוי מתחם האוטובוס נבע מהוספת קווי תחבורה ציבורית למתחם ובמטרה לשפר את תנועת הולכי הרגל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שמח שקראת :) ותודה על התגובה. בקרוב אקרא אותה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...