21/06/2020

מגוון מקורות הכנסה

אתמול הדרכתי את הסיור הראשון שלי בנווה צדק מזה יותר משלושה חודשים. וואו. בשנים האחרונות, גם בשיא החורף או בשיא הקיץ לא הייתה לי הפסקה כל כך ארוכה מהשכונה הזו, שאותה הקימו אבות ואבותי ושהפכה אותי למדריך סיורים.

תיעדתי את הסיור הזה אתמול בטבלה שלי. זו הטבלה שבה אני מנטר את השעות שאני עובד, את ההוצאות וההכנסות שלי. -- למה אני עושה את זה? קראו בפוסט קודם: "לדפוק שעון כעצמאי" -- וכשאני כותב לעצמי הכנסה, אני גם מוסיף בקצה השורה את מספר החשבונית שהוצאתי כנגדה. כן, אני יודע, להוציא חשבונית זו הפעולה המשעממת בעולם. אבל הפעם היא הצליחה להלהיב אותי.

בדקתי את ההפרש בין המספר של החשבונית החדשה שהוצאתי לבין המספר של החשבונית האחרונה שהוצאתי על סיור מודרך בנווה צדק (בעולם האמיתי, לא סיור וירטואלי). גיליתי שההפרש עומד על 30. זאת אומרת, שבמהלך התקופה המאתגרת הזו הצלחתי לשמור על הכנסות מפרויקטים אחרים, ולייצר הכנסות מפרויקטים חדשים, ולהוציא 30 חשבוניות על דברים שהם לא מה שאני מגדיר כעיסוק המרכזי שלי.

(חלק מהחשבוניות בתקופה הזו היו אמנם כנגד תשלומים על דברים שעשיתי עוד לפני שכולנו נכנסו להסגר. אבל זה היה רק חלק קטן, והוא שקול לדברים שעשיתי במהלך ההסגר ושעוד לא קיבלתי עליהם תשלום.)

כשהתחלתי להדריך סיורים בנווה צדק, בשנת 2008, דאגתי להדפיס לי כרטיסי ביקור. אני לא זוכר כמה עותקים זה היה, אבל כנראה שזה מספר אינסופי כלשהו, כי אני עדיין מחלק אותם היום. כתוב עליהם "מדריך סיורים בנווה צדק" למרות שהיום אני מדריך סיורים בעוד מקומות בתל אביב, וגם יש לי עוד שני תחומי עבודה משמעותיים (יועץ עירוניות וכותב פודקסטים).

שורה תחתונה: הקשר בין מה שכתוב על הכרטיס ביקור לבין ההכנסות מתחיל להתרופף. אנחנו חיים בעידן שבו הכנסות מגיעות ממגוון מקורות. זה לא אומר שאין יותר צורך להתמקצע. אבל זה כן אומר שיש יותר מקום לאנשים לעסוק ביותר מתחום אחד ולייצר הכנסות ממה שהוא לאו דווקא העיסוק המרכזי שלהם (או במקרה שלי - לאו דווקא מה שכתוב על הכרטיס ביקור).

רציתי לשתף אתכם


• הדרכתי סיור וירטואלי בעקבות נשים בתל אביב עבור עמותת "שכולו טוב". זה כבר שיתוף פעולה מתמשך שיש לי עם העמותה הנהדרת הזו שתומכת באנשים עם צרכים מיוחדים עם שיקום תעסוקתי וחברתי. מחרתיים אנחנו ממשיכים עם סיור וירטואלי נוסף - אני אדריך סיור וירטואלי במושבה האמריקאית-גרמנית בתל אביב. זה קורה בשלישי 23/6 בשעה 13:00. אפשר להתחבר לזום או לצפות בפייסבוק לייב | סיור וירטואלי במושבה האמריקאית-גרמנית >

מתוך הקלטת הסיור בעקבות נשים (זמינה בפייסבוק):



לעוד דברים שאני עושה כמדריך סיורים בתל אביב - בקרו באתר שלי TLVXP.com, ואפשר גם להירשם לקבלת עדכונים במייל.

***

• השתתפתי בפאנל וירטואלי על עירוניות וקיימות של המפלגה הירוקה. היה זה עבורי כבוד גדול לדבר לצד פרופ' אלס ורבקל, ראשת המחלקה לארכיטקטורה בבצלאל, ולצד יו"רית המפלגה הירוקה סתיו שפיר ומנכ"לית המפלגה הירוקה יעל כהן פארן (ששתיהן כיהנו כחברות כנסת). אל ה-zoom הצטרפו עשרות אנשים מכל רחבי הארץ, ואפשר לצפות בהקלטה בפייסבוק > בחלק שלי הסברתי למה הערים שלנו יכולות להציל את העולם, ולמה אנחנו זקוקים לכך.



• הוצאתי גיליון חדש של הניוזלטר "מהנעשה בערינו" לאורבניסטים ואורבניסטיות בישראל - "מהנעשה בערינו 140: על עירוניות וקיימות". בכל פעם שאני מוציא ניוזלטר אני שמח לקבל את התגובות של אנשים שמה ששלחתי להם התברר כמאוד שימושי עבורם.

• ביקרתי בחיפה בשבוע שעבר, וקפצתי על ההזדמנות לדווח מהשטח. תמונות והתרשמויות שלי שפרסמתי נמצאים בקבוצת הטלגרם "מהנעשה בערינו" >

לעוד דברים שאני עושה כמומחה לערים - בקרו באתר שלי Urbanizator.com ואפשר גם להירשם לניוזלטר "מהנעשה בערינו" שאני מוציא מדי שבוע/יים

***

• יצא פרק חדש בפודקסט "בהמשך לשיחתנו" שאותו אני מקליט יחד עם אושיית הנפש יפתח גולדוין - "בהמשך לשיחתנו 23: לחלוק את המרחב". קצת שינינו את הפורמט בפרק הזה אז אני אשמח לשמוע מה אתם חושבים. להאזנה >



• ורציתי לפרגן לחבר וקרוב משפחה - איל צור - שארגן ערב מרתק על מלחמת לבנון הראשונה. 38 שנים ליציאה למלחמה, ו-20 שנה ליציאה מלבנון, התכנסנו אצל איל כדי לשמוע את אלוף במיל' גרשון הכהן. הפתיע אותי כשסיפר שהמלחמה תוכננה במשך ארבע שנים (!) והיה מעניין לשמוע כיצד התנהלו הקרבות ואיך השתנה השיח הציבורי בחברה הישראלית בעיצומה של המלחמה. תודה רבה לאיל על המפגש המרתק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שמח שקראת :) ותודה על התגובה. בקרוב אקרא אותה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...