28/10/2018

האם גם מחר תהיה עבודה

שתי כתבות של הפורום הכלכלי העולמי צדו את עיני:

בגדול, הרובוטים באים. הם ייקחו את מקומות העבודה שלנו. רבים ייאלצו לשנות קריירה. ספק אם כולם יוכלו לעשות זאת ללא עזרה. לכן, ממשלות צריכות להיכנס לעובי הקורה ולעודד את המעבר לעולם שבו רובוטים עובדים יותר מבני אדם. חברות יצטרכו לקחת עובדים עם סט אחר של כישורים - פחות מיומנויות פיזיות ומוטוריות. גם פחות יכולות קוגניטיביות כמו זיכרון, קליטה ועיבוד מידע (מחשב עושה זאת טוב יותר מבני אדם). יותר מיומנויות כמו חשיבה יצירתית ויכולת הסקת מסקנות.

בין אם אנחנו נמצאים ב"עידן המכונה השני", או ב"מהפכה התעשייתית הרביעית", או איך שלא תרצו לקרוא לזה, ברור שאנחנו בתקופת בין השמשות. הרבה שינויים צפויים בעולם העבודה ואנו נצטרך להתרגל אליהם. לפי הדוח של הפורום הכלכלי העולמי, לדוורים, לפקידים, לרואי חשבון, לחשבי שכר, לעובדי גנזך ולפועלים בפס ייצור - אין אופק תעסוקתי. מי שמתכנן להיכנס בקרוב לשוק העבודה, מומלץ לו ללמוד איך להיות Data Analyst, או להתמחות בטרנדים החמים, מאינטליגנציה מלאכותית, דרך Big Data ועד Machine Learning.

כן, גם מחר תהיה עבודה. אבל העבודה הזו כבר לא תהיה אותו דבר. עולם המידע הוא הדבר הבא, וזה ברור לכל. מי שלא יידע איך לעבד מידע, לנתח אותו ולחלץ ממנו תובנות, ימצא את עצמו בלי עבודה. לא שזה דבר רע (ראו פוסט קודם שלי: "הקץ לעבודה"), אבל אם אתם מתכננים לעבוד גם מחר וגם מחרתיים - שימו לב לבחירות שאתם עושים היום.

רציתי לשתף אתכם ש...


- הצטרפתי כעמית מחקר למכון לחקר השלטון המקומי באוניברסיטת תל אביב. ראש המכון, שר הפנים לשעבר אופיר פז-פינס, גייס אותי כדי שנוציא סדרת מחקרים על הבחירות המקומיות שייערכו השבוע. הדבר הראשון שבדקנו הוא הנושא של ייצוג נשים. הממצאים הראשונים שלנו כבר פורסמו בדה מרקר: שיא במספר הנשים המתמודדות - אבל הדרך לשוויון עוד ארוכה. כיף להתחיל פרויקט חדש שמאוד מסקרן אותי.



- שיגרתי את גיליון 82 של הניוזלטר לאורבניסטים ואורבניסטיות: האופניים הכתומים 🚲

הפעם הוספתי לגיליון הצעה מיוחדת - Orange Bike MIND Workshop

סדנת "האופנים הכתומים" של פרופ' ישע סיון היא כמו חדר כושר למוח. אני השתתפתי בסדנא הזו, ויצאתי עם ערך מוסף גדול. קיבלתי כלים פרקטיים להכיל את כל המידע שמגיע אלי מהעולם המבולגן שמסביב ולהתרכז.

הסדנה מיועדת לכל אחד ואחת שרוצים לשפר את הדרך שבה הם מתרכזים בעבודה או נפתחים לעולם, נמצאים ברגע או חושבים בגדול. בייחוד הייתי ממליץ עליה למנהלים שרוצים לשפר את היכולות האנליטיות שלהם. הסדנה מציעה שלוש טכניקות בסיסיות ושלוש טכניקות מתקדמות, ובסופה גם אתם תדעו לרכוב על "האופניים הכתומים". את המשמעות של זה תגלו בסדנה.

עם קוד קופון TomerHilton1111 תקבלו 10% הנחה לסדנא שתתקיים ביום ראשון, 11/11/18, במלון הילטון בתל אביב. שימו לב שהסדנא תועבר באנגלית. לפרטים נוספים והרשמה >


צפו ב-5 דק' הסבר על הסדנה > 


- ביקרתי בהופעה שהתקיימה בכיכר דיזנגוף המחודשת. אין ספק שהעיצוב החדש של הכיכר כבר מוכיח את עצמו כאטרקטיבי מאוד.


כתבתי בבלוג הזה רבות על כיכר דיזנגוף, ובייחוד לקראת ההריסה של הכיכר המוגבהת לפני כמעט שנתיים. לטובת מי שלא קרא, וגם לטובת מי שקרא ורוצה להיזכר, הנה כמה מהדברים:




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שמח שקראת :) ותודה על התגובה. בקרוב אקרא אותה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...